torsdag 30 augusti 2012

Träningsdagbok tis 28/8

Igår var jag och tränade dans. Det var en klass i streetdance och det var den första sådana lektion denna terminen. Eftersom att jag har varit igång med att jogga och göra styrkeprogram hela sommaren så gick det bra. Jag hade också dansat två gånger förra veckan och också dagen innan så jag var inte stel. Vi började så klart med att värma upp och att göra övningar. Så här de första gångerna är ju stegen nya och en stor del av klasstiden går åt för att fästa övningarna och nya steg. Efter uppvärminen gör vi övningar och lite steg för att hitta ”gunget” när man dansar. Jag fick upp flåset när vi hoppade (olika dansteg i form av hopp) och den snabba koreografin som vi började på gjorde så klart att jag var trött efteråt. Vi stretchade för att dra ut musklerna och för att vi skulle bli mer rörliga. Eftersom att detta var streetdance är det inte mycket hållning vi övar, det är mer koordinatinen i stegkombinationer som vi övar. Eftersom att vi inte han lära oss särskilt mycket av koreografin igår han man inte bli trött innan man skulle ta om den, men senare när man gör en dans upp mot 4 min och ska hålla igång under den tiden blir jag både trött och andfådd. Då tränar jag konitionen för då måste lungorna ta in mer syre tillmusklerna så att jag orkar att vara igång. Och det är inte bara att man ska röra sig, det ska se snyggt ut också!

 Alltså gick träningen bra och jag tycker också att det går lättare att träna när jag tycker att saker är kul. Jag blir också motiverad när jag känner att jag har mer att ge, när jag lär mig något nytt eller när jag känner att jag blir starkare. Jag har märkt att jag måste äta kvällsmaten innan jag åker iväg och tränar på kvällen, för annars blir jag så trött och jätte hungrig när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar