onsdag 6 juni 2012

Kopparhatten

...och då menar inte jag en hatt gjord av koppar. Nej, jag menar Söderåsens nationalpark. Den utsikten har jag målat av på Bilden och jag blev mycket nöjd. Jag använde en tecknik med små sträck och duttningar och så blndade jag till massor av nyanser och färger. Det blev bra med många olika nyanser för då ser den mer levande ut. Jag tycker även att jag planerade tiden bra, för jag hade bara tre lektioner på mig och jag hann det utan att stressa.

Jag tycker att det är mycket roligt att måla, och skulle till nästa gång planera bilden lite mer. Det hade varit roligt om jag hade haft mer tid för då hade jag kunnat utveckla den och finslipa.

Bilden hater då Kopparhatten, eftersom att det är utsikten därifrån som jag målat av. Bilden blev klar 29 maj.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar