måndag 11 juni 2012

Labbrapporter

Detta är en utvärdering där jag har valt ut tre rapporter som jag bilivit nöjd med under terminen.

Ljusets spektrum

Jag valde denna för att jag tyckte att det var en rolig labb, och det gjorde att jag jobbade lite extra med den innan jag publicerade den. Jag minns att min pappa läste igenom den och att jag hämtade inspiration från en av åttornas rapport. När jag sedan fick tips av Olle så utvecklade jag den ännu mer och slutresultatet blev bra. Jga fick med en hypotes och en bra slutsats.

Vattnets kokpunkt

 I denna rapport blev jag mycket nöjd med slutsatsen. Jag byggde vidare den och tänkte lite själv och använde mig av fakta som jag redan visste. 


Pulsen och andningen

Denna labbrapport valde jag för att jag är nöjd med diagrammet, den är tydlig. Jag har inte tänkt vidare på slutsatsen och inte förklarat varför just det hände och det är ett minus. Jag antar att jag inte visste lika mycket om musklerna då som jag gör nu, men jag hade kunnat prata mer med någon i min familj eller sökt fakta på internet. Detta var dessutom den laborationen som jag missuppfattade och därför blev inte rapporten lika bra som den kunde blivit.

Jag ska även i fortsättningen be en kompis att läsa mina rapporter och att se på mina dagram, för att se om de tycker att fakta från labben stämmer, och så kan man ju hjälpas åt med idéer och med slutsatsen. Det hade varit kul att göra rapporten på något annat sätt någon gång, som att göra en film. Det hade också varit bra om Olle gav kommentarer efter varje rapport, så att man kunde förbättra sin nästa rapport.





 

1 kommentar:

  1. Jag skall vara mer noga med att fe er respons efter rapporterna. Jag läser alltid era rapporter men har varit slarvig med att skicka er kommentarer.
    Olle

    SvaraRadera