torsdag 24 januari 2013

Låt den rätta komma in- v.2

Osakr har börjat förstå att Eli int är en vanlig flicka. Hon fryser aldrig, kan hoppa upp till fönstret och hon pratar som om hon vore från en anna tid. Jag märker att han bli misstänksam för han är mycket på sitt rum och tänker på henne. Han verkar vara som en person som lätt blir indragen i saker och han verkar lätt övertygad, eftersom att han inte tvekar en sekund att göra som Eli säger. han blev cokså övertalad att köpa en radiobil av hans granne.

Håkan gav sig ut en kväll för att skaffa mat till Eli man habn kom nte tillbaka. Han gick in i simhallen för att mörda en ung pojke man syrgasen som pojken fick andas av räckte inte och han vaknade upp. Håkan verkar kunna öra vad som helst för Eli och därför tror jag att han är väldigt osäker. Han vågar inte så emot henne kommando eftersom att hon är den enda som tycker om honom. I simhallen häller han sedan syra över sitt ansikte så att polisen inte kan känna igenom honom och spåra upp Eli när de fångar honom.

Alla verkar vara lite utstötta i denna boken och alla lever i sin egna lilla värd. Oskar tror jag är lite barnslig just för att han aldrig vuxit upp då han inte träffar så mycket folk. När Eli plötsligt dyker upp dras han in i hennes problem utan att säga emot. Han älskar att hans liv äntligen har blivit spännande och meningsfullt, för när Eli inte kommer hem en kväll börjar han tveka på sina krafter att stå emot mobbarna i skolan.

Morden som sker, sker för att Eli behöver mat. Hon börjar tycka om Oskar mer och mer nu när Håkan int längre finns hemma. jag tror att hon börjar lite på onom för hon kom till honom på kvällen och de sov tillsammans. Hon berättade också för hon att hon var "annorulnda". Både Eli och Oskar har funnit något som gör deras liv bättre tror jag, och de är  lika till sättet, även om de är väldigt olika egentligen.

Jag tror att Eli och Oskar kommer komma närmare varandra och att Eli tillslut kommer att berätta vem hon är. Poliserna kommer att hitta fler och fler lik och i och med att Oskar är så intresserad av mordutredningarna kommer han att pussla ihop olika bitar och tillslut lista ut vem Eli är. Jag tror ändå inte att det kommer sluta som en deckare utan mer som en bok och vänskap och självrespekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar