onsdag 7 mars 2012

Bild: Utvärdering

Jag har jobbat med att göra en konkret staty och jag valde att göra stommen till ett hus i ståltråd. Den blev konkret för jag och de som såg statyn tyckte att det var ett hus, men det kunde också betraktas som ett växthus eller ett nerbrunnet hus. Innan terminen tog slut hann vi gör egna filmaffischer med temat skräckfilm. Jag tog bilden från internet och redigerade den samt la till olika effekter i olika lager. Fram till nu har vi jobbat med grafit, vilket vill säga att skissa med blyerts. Vi övade motoriken när vi gjorde olika uppgifter utifrån ett övningspapper.

Jag har uppfört mig bra och vad jag tror inte stört så många. Några gånger har jag och de som satt bredvid mig pratat lite, men vi har haft roligt och om någon sa till oss så slutade att prata.

Jag har arbetat fokuserat och koncentrerat mig på mitt arbete och försökt göra så bra ifrån mig. Det gick bättre för mig när vi gjorde arbetet om grafit för där kände jag att jag blev bättre och bättre och jag lärde mig något.

Jag har lärt mig hur man redigerar en bild så att den blir så bra som möjligt och jag har lärt mig hur jag ska använda programmet Gimp. Jag har övat min motorik och övat/lärt mig att göra olika former bra, för då blir det enklare att rita av föremål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar