torsdag 11 oktober 2012

Inför Robot-området

Nu är det dags att starta det nya arbetet inom teknik. Jag ska programera en robot och få den att stanna, snurra gå framåt. osv. Det känns roligt att få göra något praktiskt under lektionerna, men jag tror att det kommer att bli svårt. Det gäller hänga med på lektionerna och att inte hamna efter. Min dokumentation efter varje lektion kommer att bli som en labrapport och jag ska då försöka skriva det så enkelt som möjligt så att jag kan läsa ut vad jag menar senare när jag ska göra provet. Under lektionerna jag att lära roboten nya grejer som jag sedan ska använda när jag gör provet. Provet är ett praktiskt prov, jag ska alltså programmera en robot igen utifrån de som jag lärt mig och min dokumentation.  Jag har installerat ett program till min dator, det kommer att vara där som jag ska programmerar vad min robot ska göra.

I morgon ska jag bygga ihop min robot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar